Poradnia Dietetyczna Dla Zdrowia Natalia Kudra, 97-300 Piotrków Trybunalski, ul. Belzacka 97B, e-mail: kontakt@poradniadlazdrowia.pl, telefon +48 530 700 894

Dieta dla biegaczy

Poradnia dla Zdrowia - Dieta dla Biegaczy

Poradnia dla Zdrowia – Dieta dla Biegaczy

BIEGI KRÓTKIE I SKOKI W DAL – w żywieniu należy zadbać o dostateczną ilość białka, zwłaszcza zwierzęcego ( m.in. chude mięso, ryby, jaja) , olejów roślinnych oraz mleka, produktów mlecznych oraz duże ilości warzyw i owoców, zwłaszcza w postaci napojów. W okresie startowym należy wzbogacać pożywienie odżywkami, preparatami białkowymi (przed startem, między startami i po zawodach), witaminowymi i mineralnymi. W celu ustalenia odpowiedniej diety zapraszam do kontaktu ze mną.

BIEGI DŁUGODYSTANSOWE – sposób żywienia długodystansowców wymaga dużej ilości białka, ograniczonej tłuszczów, a znacznej węglowodanów. Ciężko strawne produkty spożywcze, ogórki, tłuste mięso (wieprzowina, baranina), należy w okresie intensywnego treningu zupełnie wyeliminować, albo podawać rzadko, w ograniczonych ilościach w celu urozmaicenia żywienia. Zdarzające się u długodystansowców zaburzenia przewodu pokarmowego podczas biegu są spowodowane najczęściej nieprawidłowym odżywieniem: zbyt obfitym, za tłustym, zjedzonym na krótko przed ciężką i długotrwałą pracą. Przed startem i na trasie biegu należy spożywać mieszanki węglowodanowe, wzbogacone w witaminy i minerały. Jeśli zatem masz w planach start w biegach na dłuższym dystansie i potrzebujesz przygotować się do wzmożonego wysiłku zapraszam do kontaktu ze mną w celu ustalenia indywidualnej diety dla Ciebie. Jeśli również potrzebujesz sprawdzić, czy to co obecnie przyjmujesz przed startem, w trakcie biegu i po zakończeniu wysiłku, jest odpowiednie dla Twojego organizmu trafiłeś w odpowiednie miejsce. Sprawdź kiedy możesz się umówić na wizytę.